Åsa Eriksson

5 dagar kvar till Ironman Kalmar!

Kategori: Blogg

Jag är frisk! Visste inte om jag skulle våga tro på det imorse när jag klev upp, men kroppen kändes bra. Cyklade till jobbet i regn och piggnade till på vägen. Efter två koppar kaffe och en andra frukost piggnade jag ännu mer. Bestämde mig för en lunchjogg på Galgberget. Brukar alltid vara segstartad. Det kan ta flera kilometer innan jag kommer igång. Men idag flög jag fram.
 
Från första steget. Backarna på berget kändes inte som backar längre. Regnet, underbart! Kunde andas. Benen pinnade på så jävla lätt, fick bromsa för att inte springa för fort. Känsla: ostoppbar. Raka motsatsen från de senaste dagarna. Så GLAD! Efter 7 lätta km på 30 minuter svängde jag ner mot jobbet igen. Ville fortsätta att springa hela dagen, så kändes det. men nu gäller det att spara på benen och behålla känslan. 
 
Ikväll har vi meckat klart med cyklarna, bytt kedja, bytt kasett, ställt in hjulen, monterat nya flaskställ osv. Cykeln redo alltså. Nu är det bara dags för mig att bli det också. 5 dagar kvar. Det närmar sig!
Kommentera inlägget här: