Åsa Eriksson

Spring in som tvåa, få en godispåse i mål och var lyckligast i hela jävla stan

Kategori: Blogg

Ok, såhär är det! Idag gick det jävligt bra på Falktourens fjärde etapp. Jag var stark och kände mig pigg från start till mål och fick inga dippar alls under de 51 minuter jag var ute i skogen. Det brukar inte hända. Jag brukar gå ut alldeles för hårt och vägga halvvägs. Så nu ska jag bjuda er på framgångsreceptet jag testade idag, så kan ni se om ni gillar det lika mycket som jag. 5 av 5 stjärnor får receptet av mig! Ni behöver: 
1. Börja med att få en mystisk skada i vaden i början av veckan som gör att du löpvilar helt och håller i minst tre dagar.
2. Försov dig på loppdagen, gärna så mycket som möjligt, det ska kännas jävligt stressigt när du vaknar i ren panne och inser att du försovit dig.
3. När du ändå lyckats hinna med bilen till loppet, häll i dig 1 skopa intend blandat med 4 dl vatten och tacka dina snälla klubbkompisar för att de hämtat upp dig trots att du är jävligt sen.
4. Spring loppet. 
5. Vinn inte, för det är en skitsnabb triathlettjej framför dig som du bara ser ryggen av den första kilometern, men spring in som tvåa, få en godispåse i mål och var lyckligast i hela jävla stan. 
 
 
Kommentera inlägget här: